”Tiimissäni on robotti ja en ole varma onko minun tarkoitus kohdella sitä vertaisena vai nähdä se työkaluna, jonka avulla työt saadaan tehtyä. En tiedä miltä tämä minusta tuntuu.” (Käännös: Nina Savela) Kuten valtamediassa julkaistujen artikkeleiden ja sosiaalisen median keskusteluista voimme huomata, robotisaatio ja sen tulevaisuus kiinnostaa ja puhututtaa ihmisiä talousasiantuntijoista tavallisiin kansalaisiin. Kansalaiset osallistuvat eri alustoilla käytyihin keskusteluihin jakamalla toiveitaan, pelkojaan ja odotuksiaan robottiteknologioiden hyödyntämisestä useilla elämänalueilla.
Väitöskirjani otsikko – ”Visual identity or identity visualized? Brand logo in social contexts” – kuvaa hyvin tutkimuksen luonnetta, joka on johtamisen ja markkinoinnin yhdistelmä sosiaalipsykologisesta näkökulmasta. Tutkimuksen keskiössä on logo. Markkinoinnin tutkimuksessa logoa pidetään brändin hallinnan välineenä, jolla luodaan tunnistettavuutta, erotutaan kilpailijoista ja synnytetään positiivisia reaktioita, kun taas johtamisen näkökulmasta sen ajatellaan olevan artefakti, jolla ilmaistaan, mitä organisaatio edustaa. Tässä mielessä logo on siis osa visuaalista identiteettiä, mutta se voi myös olla identiteetti visualisoituna.